Reklamaation tekeminen
Palautteesi merkitsee meille paljon. Mikäli palvelumme tai tuotteemme eivät täysin täytä odotuksiasi, haluaisimme tietää asiasta. Suhtaudumme palautteeseesi vakavasti ja pyrimme sekä nopeasti, että ammattitaitoisesti selvittämään, mitä on tapahtunut. Meidän tehtävänämme on puolueettomasti kuunnella, mitä sinulla on sanottavana. Tämän jälkeen selvitämme, olemmeko toimineet väärin tai onko tuotteissamme ollut virheitä. Tavoitteenamme on löytää paras mahdollinen ratkaisu tapaukseesi ja antaa yksityiskohtainen selvitys siitä, miten hoidamme reklamaatiotasi.
Ota yhteyttä liikkeeseen
Mikäli haluat tehdä reklamaation, ota ensisijaisesti yhteyttä siihen liikkeeseen, jossa virhe on tapahtunut. Käsittelyn helpottamiseksi suosittelemme, että otat tarvittavat tositteet esiin, ennen kuin otat yhteyttä meihin. Tositteilla tarkoitamme esimerkiksi kassakuittia, joka liittyy reklamaatioon. Autamme sinua tietenkin ilman asianmukaisia tositteitakin, mutta asian käsittelyssä voi mennä hieman pidempään.
MIKÄLI ET OLE TYYTYVÄINEN RATKAISUUMME
Mikäli et ole tyytyväinen ratkaisuun, jonka kyseinen liike on tehnyt, voit pyytää liikettä lähettämään reklamaatiosi eteenpäin yrityksemme reklamaatiovastaavalle tai voit tehdä niin itse. Tavoitteenamme on vastata saapuviin reklamaatioihin 1-3 päivän kuluessa. Haasteellisimmissa tapauksissa saattaa mennä enemmän aikaa, mutta ilmoitamme käsittelyn etenemisestä sinulle 14 päivän sisällä joko kirjallisesti tai suullisesti. Tällaisissa tapauksissa tulet saamaan meiltä vastauksen viimeistään 35 päivän sisällä reklamaatiosi saapumisesta meille.
Sähköposti:
reklamaatiot@forex.fi
Osoite:
FOREX Ab, Filial i Finland, PL 1139, 00101 Helsinki
Mikäli olet edelleen tyytymätön vastaukseemme
Mikäli olet edelleen tyytymätön vastaukseemme, tai siihen, miten asiaasi on käsitelty, voit kääntyä seuraavien riippumattomien ulkopuolisten tahojen puoleen:
Kilpailu- ja kuluttajavirasto
Mikäli tarvitset puolueetonta tietoa siitä, miten yrityksien on toimittava valitustapauksissa, voit ottaa yhteyttä kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan. Kuluttajaviraston kotisivuilta ja asiakaspalvelusta saat yleisneuvontaa reklamaatioasioissa.
Postiosoite:
Kilpailu- ja kuluttajavirasto, PL 5, 00531 Helsinki
Käyntiosoite:
Lintulahdenkuja 2, 00530 Helsinki
Puhelin:
+358 29 505 3050, ma–pe klo 9.00–15.00.
Internetsivut:
www.kkv.fi
Kuluttajariitalautakunta
Mikäli reklamaatiosi käsittelyn jälkeen olet edelleen tyytymätön ratkaisuun, voit ottaa yhteyttä kuluttajariitalautakuntaan. Kuluttajariitalautakunnalla ei ole yleisneuvontapalvelua. Jos tarvitset yleisneuvontaa, sinun tulee ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan. Lautakunta käsittelee ainoastaan jo vireillä olevia kirjallisia valituksia.
Postiosoite:
Hämeentie 3, PL 306, 00531 HELSINKI
Puhelin:
+358 29 566 5200
Sähköposti:
kril@oikeus.fi
Internetsivut:
www.kuluttajariitalautakunta.fi
Tuomioistuin
Vaihtoehtoisesti riita-asia on mahdollista käsitellä tuomioistuimessa. Suosittelemme, että käytät tällöin apuna lainopillista asiamiestä ja otat yhteyttä vakuutusyhtiöösi saadaksesi lisätietoja. Tietyissä tapauksissa kotivakuutuksen oikeusturvaosuus tai muu vakuutus voi kattaa kulut lainopillisen asiamiehen käyttämisestä.
Internetsivut:
www.oikeus.fi/tuomioistuimet/fi/index.html