[No translation for /masterTop/popupintrotext, fi]

[No translation for /masterTop/popupgotomobile, fi]

[No translation for /masterTop/popupcontinuetowww, fi]

Varoitus!

Jotta voisit käyttää kaikkia kotisivujemme toimintoja ilman, että altistat tietokonettasi turvallisuusriskeille, suosittelemme että päivität selaimen uudempaan.

Lisää tietoa.

  1. Tulosta
  2. Tekstin koko

Ostoslista

(- valuutta) Summa: - ---
Tilaa 
Ostan Kurssi Maksan

Summa: - ---

Matkailutrendit 2015

Helsinki 27.1.2015

Vuosi on vaihtunut, ja on aika katsoa, millaisia matkailutrendejä on odotettavissa tulevalle vuodelle. Trendit on koostanut FOREX Bankin Reseekonomen, jonka tehtävänä on kiertää ympäri maailmaa uusia kokemuksia ja kohteita etsimässä.

Golfkassi vaihtuu polkupyörään

Viime vuosina havaittu terveyssuuntaus jatkaa kasvamistaan vuonna 2015. Useat haaveilevat aktiivilomasta, jossa voi yhdistää kuntoilun perinteiseen aurinkomatkailuun. Yhdeksi trendiksi on noussut keski-ikäisten miesten päätös vaihtaa golfmatka pyöräilymatkaksi. Mikäli et ennestään tunne käsitettä MAMIL (middle-aged man in lycra), on aika painaa termi muistiin ensi kerran nähdessäsi joukon miehiä pyöräilemässä ohitsetsi tiukoissa asuissaan.  

 

Matkustajakodista hotelliksi

Viime vuoden aikana on ilmaantunut ketjuja, kuten Generator, jotka tarjoavat majoitukseksi matkustajakoteja, tosin tottumaamme korkeampilaatuisia. Tämä suuntaus jatkuu tänä vuonna. Matkailijoille tämä tarkoittaa parempaa majoitusta ilman, että hinta välttämättä nousee.  

 

Uusi teknologia auttaa

Ensi vuonna julkistetaan uusia teknisiä laitteita, kuten Google Glass ja Oculus Rift, jotka mahdollistavat matkakohteen kokemisen täysin uudella tavalla – jo ennen matkakohteeseen pääsemistä. Aasiassa nousevana suuntauksena on chat-seovellukset, joiden kautta matkustajat voivat varata matkansa – älä siis hämmästy, jos huomaat itsekin varaavasi seuraavan matkasi täysin eri keinoin kuin tänään.

 

Illalliset kotona

Matkan varaaminen Airbnb’n avulla on jo arkipäivää useille matkailijoille, mutta monet eivät tiedä, että myös illallinen on mahdollista varata samaan tapaan. Sivustot, kuten EatWith ja Bookalokal, tarjoavat mahdollisuuden varata illallinen paikallisen ihmisen kotoa. Tämä on osa suuntausta, jossa matkailijat tahtovat kokea matkakohteensa paikallisen asukkaan tavoin. On nähtävissä, että tämänkaltaisten elämysten tarjoajien määrä kasvaa tänä vuonna.

 

Henkilökohtainen palvelu

Huolellisen taustatutkimuksen tekeminen ei ole enää vain matkailijoiden intresseissä. Useat hotellit ja ravintolat käyttävät sosiaalisen median palveluja oppiakseen tuntemaan asiakkaansa etukäteen. Näin tekemällä ne voivat tarjota yhä henkilökohtaisempaa palvelua; ehkä saat rasiallisen lempisuklaatasi hotelliin kirjautuessasi tai sinulle osataan suositella lempiviiniäsi ravintolassa.   

 

Mielipiteet jakoon

Näitkö ystäväsi Instagramiin laittaman kuvan hotellihuoneen ikkunasta tai parvekkeelta avautuvasta näkymästä, otettu vain sekunteja hänen kohteeseen saapumisensa jälkeen? Jos näit, ystäväsi on niin kutsuttu ”Braggie”, ja hotellit saavat suuren hyödyn heidän tyyppisistä matkailijoista. Myös matkailija voi toisinaan hyötyä tilanteesta; jotkin hotellit antavat alennuksia ravintolalaskustaan, jos kerrot sijaintisi esimerkiksi Facebookissa tai laitat kuvan Instagramiin.


Kontaktinfo
Puhelinpalvelu 0600 - 55 00 95 (1,99 euroa/min + pvm/mpm)
Kontaktinfo
Sähköposti
Kontaktinfo
Yhteystiedot