VIRHEELLISESTI VELOITETTUJEN SUMMIEN TAKAISINMAKSU ON KÄYNNISSÄ

Toimittajamme on vahvistanut, että kaikki virheelliset veloitukset on nyt palautettu tai ne ovat palautumassa asiakkaiden tileille. Takaisinmaksu, joka tehdään kolmessa osassa - yksi jokaista virheellistä veloitusta kohden - saavuttaa asiakkaidemme tilit eri aikoihin riippuen siitä, minkä pankin asiakas on kyseessä. FOREX keskittyy nyt korvaamaan kuluja niille asiakkaille, joilta on veloitettu maksuja tapahtumiin liittyen. 

Ilmoita FOREXille mahdollisista palvelumaksuista

Jos automaattinostosi on veloitettu virheellisesti, on pankkisi voinut veloittaa sinulta myös esimerkiksi tilinylitysmaksun. Jotta FOREX saa tiedon tästä, pitää asiakkaiden ilmoittaa asiasta FOREXille. Lue alempaa sivulta lisää siitä, kuinka saat korvauksen mahdollisista palvelumaksuista.

Korvausvaatimukset

Juuri nyt arvioimme korvausvaatimuksia tapaus kerrallaan ja ne käsitellään saapumisjärjestyksessä. Lue alempaa sivulta lisää siitä, kuinka voit lähettää korvausvaatimuksen.

 

Yleisiä kysymyksiä

Miten tämä pääsi tapahtumaan?

FOREXilla on yli 80 nostoautomaattia Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa. Ostamme nämä nostoautomaatit kokonaispalveluna yhdeltä maailman johtavista kaupan ja pankkitoiminnan IT-ratkaisujen ja -palveluiden toimittajista. FOREX päättää minne nostoautomaatit sijoitetaan ja toimittaja huolehtii lopusta, mukaan lukien tiedostojen toimituksesta yritykselle, joka mm. tarjoaa korttimaksujen lunastusta – myös tämä vakiintunut palveluntarjoaja – minkä seurauksena nosto veloitetaan kortilta.

Tämä ratkaisu on toiminut tehokkaasti, kivuttomasti ja turvallisesti aina perjantaihin 16.9. asti, jolloin tapahtui tiedostonsiirtovirhe, jonka seurauksena nostot veloitettiin neljä kertaa.

Itse virhe tunnistettiin ja korjattiin sunnuntaina 18.9., mutta FOREX sai tiedon ongelmasta vasta maanantaina 19.9. Suuri tiimi FOREXissa on sittemmin käyttänyt kaikki käytettävissä olevat resurssit ongelman ratkaisemiseksi tiiviissä yhteistyössä näiden toimittajien kanssa sekä käsitelläkseen muita tapahtuman seurauksena syntyneitä kiireellisiä ongelmia.

FOREX suhtautuu syntyneeseen tilanteeseen vakavasti ja on yhdessä toimittajiemme kanssa ryhtynyt toimenpiteisiin varmistaakseen, ettei vastaava tilanne toistu. FOREX ja FOREXin työntekijät tuntevat syvää myötätuntoa siitä, millaisia vaikutuksia tapahtuneella on ollut asiakkaisiimme, joita tämä koskee. 

Miten takaisinmaksu tapahtuu?

Toimittajamme on vahvistanut, että kaikki virheelliset veloitukset on nyt palautettu tai ne ovat palautumassa asiakkaiden tileille. Takaisinmaksu, joka tehdään kolmessa osassa - yksi jokaista virheellistä veloitusta kohden - saavuttaa asiakkaidemme tilit eri aikoihin riippuen siitä, minkä pankin asiakas on kyseessä.

  • Jos sinulta on korttitapahtumaan liittyen veloitettu maksuja esimerkiksi tilinylityksestä, pitää sinun ottaa meihin yhteyttä, jotta saamme tiedon asiasta. 
  • Jos olet sulkenut automaattinostossa käyttämäsi kortin, voi takaisinmaksu viivästyä, sillä se päätyy niin sanotulle virhelistalle maksun vastaanottavassa pankissa. Ota yhteyttä korttisi myöntäneeseen pankkiin jos sinulla on kysymyksiä ja jos tarvitset asian nopeampaa käsittelyä. 

Miten takaisinmaksu tapahtuu, jos olen sulkenut nostotapahtumassa käyttämäni kortin?

Jos olet sulkenut automaattinostossa käyttämäsi kortin, päätyy takaisinmaksu niin sanotulle virhelistalle maksun vastaanottavassa pankissa. Ota yhteyttä korttisi myöntäneeseen pankkiin jos sinulla on kysymyksiä ja jos tarvitset asian nopeampaa käsittelyä. 

Miksi takaisinmaksu viivästyi?

Takaisinmaksun viivästyminen johtui erään toimittajamme teknisestä virheestä. Toimittajamme on vahvistanut, että kaikki virheelliset veloitukset on nyt palautettu tai ne ovat palautumassa asiakkaiden tileille. Takaisinmaksu, joka tehdään kolmessa osassa - yksi jokaista virheellistä veloitusta kohden - saavuttaa asiakkaidemme tilit eri aikoihin riippuen siitä, minkä pankin asiakas on kyseessä.

Mitä teen saadakseni korvauksen mahdollisista korttitapahtumaan liittyvistä palvelumaksuista?

Korvaamme myös nostotapahtumaan mahdollisesti liittyvät kulut, esimerkiksi tilinylitysmaksut. Jotta voimme maksaa sinulle takaisin nämä kulut, tarvitsemme tietoa sinulta.

Lähetä seuraavat tiedot osoitteeseen reklamaatiot@forex.fi

  • Nimesi ja yhteystietosi (osoite, puhelinnumero, sähköposti) 
  • FOREXin nostoautomaatissa käyttämäsi kortin korttinumeron* 4 viimeistä numeroa
  • Tieto siitä, mitä automaattia käytit
  • Kustannuksen kuvaus (esimerkiksi tilinylitysmaksu) ja tosite kustannuksesta (esimerkiksi kuvakaappaus verkkopankista, kuitti tai lasku)
  • Vaatimasi korvaus (eurosumma)
  • Tilitiedot (tilinumero IBAN-muodossa, tilin omistajan nimi, pankki)

*Korttinumero on kortin tunniste, joka on kaikilla pankki- ja luottokorteilla. Numero koostuu 16 numerosta ja on yleensä kortin etupuolella. Yhdistelmäkorteissa (credit/debit) on kaksi eri korttinumeroa, jotka voivat olla myös kortin kääntöpuolella. Jos käytit yhdistelmäkorttia, lähetäthän 4 viimeistä numeroa siitä korttinumerosta, jota käytit nostossa.

Miten teen korvausvaatimuksen?

Arvioimme korvausvaatimuksia tapaus kerrallaan ja ne käsitellään saapumisjärjestyksessä. Lähetä seuraavat tiedot osoitteeseen reklamaatiot@forex.fi

  • Nimesi ja yhteystietosi (osoite, puhelinnumero, sähköposti) 
  • FOREXin nostoautomaatissa käyttämäsi kortin korttinumeron* 4 viimeistä numeroa
  • Tieto siitä, mitä automaattia käytit
  • Tosite kustannuksesta (esimerkiksi kuvakaappaus verkkopankista, kuitti tai lasku)
  • Vaatimasi korvaus (eurosumma) sekä korvausvaatimuksesi perustelu
  • Tilitiedot (tilinumero IBAN-muodossa, tilin omistajan nimi, pankki)

*Korttinumero on kortin tunniste, joka on kaikilla pankki- ja luottokorteilla. Numero koostuu 16 numerosta ja on yleensä kortin etupuolella. Yhdistelmäkorteissa (credit/debit) on kaksi eri korttinumeroa, jotka voivat olla myös kortin kääntöpuolella. Jos käytit yhdistelmäkorttia, lähetäthän 4 viimeistä numeroa siitä korttinumerosta, jota käytit nostossa.