Bojar i havet

Vanliga frågor

  • Vad är skillnaden mellan att jag köper eller reserverar valuta?

    Då du köper valuta användar du dina personliga nätbankskoder på FOREX Banks Nätvaluta-tjänst där beställningen betalas direkt. Att reservera valuta är alltid kostnadsfritt. Du betalar för utvald valuta då du hämtar av den från FOREX Bankbutik du valt.

  • Kan jag använda rabattkoder då jag skickar pengar i FOREX Bank?

    Nej. Det går inte att använda Western Unions rabattkoder i FOREX Banks butiker.

  • Varför ställer man frågor angående Wester Unions pengöverföring?

    FOREX Bank måste följa pengtvättnings direktiv som kräver att våra medarbetare ställer frågor kring händelsen. Med hjälp av frågor så får vi en helhetsbilden om händelsen. Kunden bör kunna bevisa sin identitet, besvara frågor om pengarnas ursprung samt leverara dokumentationer vid behov. Vi förstår att vissa frågor kan kännas personliga samt besvärliga. Vi hoppas att kunderna förstår att dessa åtgärder följs för bekämpning av penningstvätt och finansiering av terrorism.

  • Hur skall man skicka- eller ta emot pengar?

    Du bör tar med dig en legitimation med bild och sedan fylla i blanketten.

  • Hur mycket kostar det att skicka pengar?

    Kostnaden beror på landet samt hur stor summan man skall skicka.

Om du inte är nöjd

Om vi eller våra produkter och tjänster inte lever upp till dina förväntningar, vill vi veta det. Vi tar dina synpunkter på allvar och strävar efter att hantera ditt ärende snabbt och professionellt. Vi undersöker vad som hänt och om vi felat på något sätt. Vårt mål är att hitta en bra lösning för dig samt att kunna ge dig en förklaring till vad som hänt och hur vi kommer hantera det.

Median yhteydenotot

Median edustajia pyydämme ottamaan yhteyttä maajohtaja Harri Anderssoniin, harri.andersson@forex.fi

Viranomaistiedustelut

Viranomaisilta saapuvat tiedustelut pyydämme lähettämään osoitteeseen viranomaiskyselyt@forex.fi